ABOUT US

Geschiedenis

Ladbrokes is een internationaal merk dat in België wordt uitgebaat door DERBY N.V., een dochteronderneming van de multinational Entain Holdings PLC. Entain is genoteerd op de London Stock Exchange en geniet een uitstekende reputatie in de hele wereld via zijn netwerk van agentschappen en de verschillende digitale kanalen die het exploiteert. Het in Londen gevestigde bedrijf, dat sinds 1886 bestaat, heeft een omzet van meer dan 16 miljard pond en heeft wereldwijd maar liefst 15.000 mensen in dienst.

Ladbrokes.be is een merk van het Belgische bedrijf Derby N.V. dat sinds 1969 in België aanwezig is. Het merk behoort tot de internationale groep Entain, dat een breed scala aan merken in de entertainmentsector bezit.

In België

Ladbrokes werd in 1970 in België opgericht en is via zijn netwerk van agentschappen en boekhandels de onbetwiste leider in de retailhandel in België geworden. In 2014 werd Ladbrokes België Ladbrokes.be. Ladbrokes.be is in België aanwezig met meer dan 300 agentschappen, ongeveer 400 boekhandels en de website. Sinds 2014 heeft Ladbrokes België de digitale markt betreden via zijn website en mobiele applicaties. Online profileert Ladbrokes.be zich als de Belgische uitdager en een sterke concurrent tegenover de internationale concurrentie.

Ladbrokes.be biedt een breed scala aan sportweddenschappen op verschillende soorten sportevenementen (voetbal, tennis, F1, wielrennen, enz.), maar ook op paardenweddenschappen (Franse, Engelse en Belgische races) en windhondenrennen. Ladbrokes.be biedt zijn klanten in België de mogelijkheid om te wedden in agentschappen, in boekhandels en via zijn website. Zowel in de bureaus als online zijn voetbal, tennis en basketbal veruit de meest populaire sporten bij klanten. In 2019 werden meer dan 70% van de geplaatste weddenschappen op voetbal, voornamelijk op de Champions League, Premier League en grote internationale wedstrijden. In de filialen is voetbal goed voor meer dan 80% van alle in 2019 geplaatste weddenschappen.

Agentschappen in België

Met zijn netwerk van meer dan 300 filialen is Ladbrokes.be de onbetwiste leider in de retailmarkt. In elk agentschap wordt klanten een verscheidenheid aan weddenschappen aangeboden op paardenrennen, windhondenrennen, virtuele weddenschappen, sport, enz. Elke vestiging heeft verschillende terminals om dit aanbod aan klanten te kunnen aanbieden.

Digitalisering wordt een van de belangrijkste doelstellingen van de agentschappen. Tablets werden in de loop van 2019 in de agentschappen geïntroduceerd. Ze stellen klanten in staat om informatie over paardenrennen (Engelse en Franse) en alle sportweddenschappen te raadplegen. Het doel van de tablets is om de traditionele media (kranten, tijdschriften) te vervangen en de klantervaring te verbeteren door het inzetten eenvoudiger en toegankelijker te maken.

Geranten van agentschappen worden getraind om zo goed mogelijk om te gaan met de klanten. Niet alleen om hen van dienst te zijn, maar ook om verontrustend gokgedrag op te sporen en dus te melden. Ladbrokes.be stelt alles in het werk om zijn uitzendpersoneel te beschermen door hen voor te bereiden op alle mogelijke risico's in de agentschappen. Voor de codering van de weddenschappen maken de gerante gebruik van het DM21-systeem, dat wordt beheerd door de netwerkafdeling in het hoofdkantoor in Oudergem (Brussel).

Ladbrokes.be bezit sinds 2019 een gaminghall: Speelhal Bree. Dankzij deze vestiging beschikt Ladbrokes.be nu over de B- en B+-licentie (aanvullende licentie voor online spellen) die het mogelijk maakt om het spel Dice in speelzalen en online te exploiteren.

Ladbrokes.be

Sinds 2014 neemt Ladbrokes België deel aan de digitale markt via de website Ladbrokes.be. Online presenteert Ladbrokes.be zich als de Belgische uitdager en een sterke concurrent tegen de internationale concurrentie.

De website Ladbrokes.be bestaat uit drie delen: sport, casino/poker en Dice Games. De sportafdeling biedt een scala aan weddenschappen op alle soorten sportevenementen: voetbal, basketbal, tennis, wielrennen, enz. Het casino/pokergedeelte biedt een veelvoud aan spellen zoals slots, cards, tables. Het is ook mogelijk om 24 uur per dag live casino-/pokerspellen te spelen.

Waarden, missie, visie

Ladbrokes.be concentreert haar energie rond vijf waarden die essentieel zijn voor het welzijn van haar klanten, maar ook van het bedrijf:

  • De responsible gaming customer-focus
  • Maatschappelijke verantwoordelijkheid
  • Duurzaamheid
  • Innovatie
  • Amusement

Stichting

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan sinds de oprichting in België in 1970, betreedt Ladbrokes.be de filantropische wereld en lanceert het zijn Foundation. Een geweldige manier om de waarden van het bedrijf te benadrukken.

De Ladbrokes Foundation ze de doelen van de sportwereld centraal. En heeft de wil om in zoveel meer te investeren dan enkel sport. Bij het project zijn meerdere sportambassadeurs betrokken. Ze werden geselecteerd op hun sporttalenten, maar vooral op hun menselijke en maatschappelijke waarden die ze op en buiten hun sportterreinen uitdragen.

De Ladbrokes Foundation wil de vrijwillige inzet en het enthousiasme van het personeel van Ladbrokes.be aanmoedigen, wat een belangrijke schakel is in het succes van alle projecten waarin de stichting wil participeren en investeren.


Sponsoring/Partners

Ladbrokes.be is partner van vele evenementen en sportclubs in België. De maatschappelijke verantwoordelijkheid is één van de belangrijkste waarden van het bedrijf en leidt ertoe dat het bedrijf veel projecten ondersteunt. Op het gebied van sport ondersteunt Ladbrokes.be clubs uit verschillende disciplines (voetbal, hockey, basket). Het ondersteunt ook Belgische sportevenementen zoals de Raymond Goethals Trophy, die de beste Belgische voetbaltrainer beloont, of de VW Fun Cup, een autorace aan het stuur van de legendarische Volkswagen Kever.

De medewerkers van Ladbrokes werken nauw samen met de Ladbrokes Foundation. Samen willen ze investeren in verschillende maatschappelijke projecten. De staff ondersteunt de verschillende projecten die de stichting opzet, maar is ook betrokken. De eerste acties van de Foundation met Opération Thermos en la Cité Joyeuse hebben ertoe geleid dat veel medewerkers hun handen vuil hebben gemaakt!

"Velen van ons willen deelnemen aan de acties van de Foundation. Allereerst geeft het een nieuwe dimensie aan ons dagelijkse werk, maar bovenal kunnen we onschatbare hulp bieden voor een gemeenschappelijk project!" verklaart Charline Verhulst marketingmanager bij Ladbrokes.be maar ook ambassadeur bij de stichting.

Het doel van deze samenwerking voor de medewerkers van Ladbrokes.be, met de Foundation, is om samen te werken met atleten om hen te ondersteunen bij hun acties. Voor de medewerkers van Ladbrokes.be stelt deelname aan de acties van de stichting hen in staat een ander karakter toe te voegen aan het kader van hun job. Betrokken raken bij sociale acties geeft een gevoel van verbondenheid met het bedrijf, maar ook een nieuwe relatie tussen collega's. Het testament is dan ook gemeengoed en het enthousiasme zeer aanwezig voor de Foundation en de Ladbrokes.be medewerkers. Deze samenwerking belooft vruchtbaar te worden!

Entain Groep

Sinds 2018 maakt Ladbrokes Coral PLC deel uit van de Entain-groep. Entain is één van de grootste sportweddenschappen- en gokgroepen ter wereld, die zowel online als in de retailsector actief is. De groep heeft een internationaal bereik met licenties in meer dan 20 jurisdicties en stelt meer dan 26.000 mensen tewerk in 20 kantoren op vijf continenten.


Stichting Entain

De Entain Global Foundation is in 2019 opgericht. De belangrijkste doelstelling van de Foundation is de coördinatie van de wereldwijde initiatieven van Entain op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en de verdeling van donaties aan non-profitorganisaties met vergelijkbare doelen.

De missie van de Entain Global Foundation is het ondersteunen van gebieden waar een natuurlijke band bestaat tussen haar activiteiten en haar cliënten. De stichting probeert waarden zoals verantwoord spel, sportieve integriteit, spelregels, onderzoek & onderwijs te bevorderen.

The Bettor: "Verandering voor de gokker". Deze wereldwijde Entain-campagne bevordert verantwoord gokken. De campagne omhelst o.a. een nieuw onderzoeksproject over gokkwesties in samenwerking met de afdeling Verslaving van de Cambridge Health Alliance, Harvard University Hospital. Het belangrijkste doel van deze "Verandering voor de gokker"-campagne is om de positionering van Entain als de meest betrouwbare en amusante gokker te behouden.