News

10/2021

Brons bij de MIXX Awards

Op 14 oktober wonnen RMB & Gamned samen de 3e prijs in de categorie 'Best Use of Marketing Technology' bij de MIXX Awards. De case betrof de lancering van de eerste lineaire TV-campagne in België vanuit een DSP (programmatic TV) voor Ladbrokes.

In het voorjaar van 2021 ging RMB een partnerschap aan met Realytics om de aankoop van lineaire tv-campagnes op de Belgische markt mogelijk te maken.

Realytics is een referentie op het gebied van programmatic buying met zijn Adkymia-platform dat in 2019 op de Franse markt is gelanceerd. En RMB is het eerste netwerk dat Adkymia heeft geïmplementeerd op de Belgische markt als programmatic TV buying oplossing.

Onder programmatische TV verstaan wij het aanbieden van lineaire TV-inventarisaties op een DSP (Demand Side Platform). Adkymia verwijdert effectief alle beperkingen en barrières van traditionele lineaire TV-advertenties door de automatisering van inkoop en schermplanning.

Adkymia geeft alle kopers die willen investeren in het TV medium volgens de codes van digitaal toegang tot een multi-regio inventaris in een premium, merkveilige en volledig transparante broadcast context. Alle lineaire tv-zenders die door RMB op de markt worden gebracht, worden via Adkymia aangeboden: La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE en LN24.

Het digitale bureau Gamned was de allereerste speler die profiteerde van de nieuwe reclametechnologie die RMB via Adkymia aanbiedt.

Voor haar klant Ladbrokes was Gamned de eerste digitale inkoper die experimenteerde met programmatic TV in België en zo de link legde tussen TV-publiek en digitale prestaties. Het resultaat? Een tv-campagne van 350.000 contacten met een EPC die drie keer lager ligt dan de gemiddelde kosten van online videocampagnes in 2021.

RMB en Gamned wonnen samen brons in de categorie 'Best Use of Marketing Technology' bij de MIXX Awards voor de lancering van deze innovatieve tv-koopmethode.

Ter herinnering: de IAB MIXX Marketing and Interactive Excellence Awards belonen de beste digitale cases van het jaar. In België worden ze georganiseerd door het Belgian Association of Marketing (BAM) en Best of Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

https://rmb.be/fr/actualites/611-un-bronze-aux-mixx-awards/