Press release

05/2021

Ladbrokes.be start aan Programmatic TV

In samenwerking met RMB, Realytics en Gamned! test Ladbrokes.be de nieuwe programmatic TV buying op de markt. "Innovatie maakt deel uit van ons DNA. Wij staan altijd open voor nieuwe benaderingen die het imago van Ladbrokes.be en de prestaties van onze campagnes ten goede komen. Met Programmatic TV bereiken we beide doelstellingen", verklaart Christophe Michel, Marketing & Digital Director van Ladbrokes.be.  

Van de voordelen die deze nieuwe aankoopwijze biedt, is de prestatielogica het belangrijkst. "Het zal inderdaad technisch mogelijk zijn om de uitzending van tv-spots rechtstreeks te koppelen aan het genereren van verkeer op de Ladbrokes.be-site via het gebruik van een eenvoudige pixel. Door de Cost Per Engagement (of Cost Per Visit) van de campagne te monitoren, stappen we dus over van een GRP-logica naar een prestatielogica die vergelijkbaar is met digitale campagnes", zegt Catherine Hubaut, Deputy Managing Director, Gamned!

Momenteel is programmatic TV buying beschikbaar op vijf RMB-kanalen (AB3, ABXPLORE, La Une, Tipik en LN24). "RMB is altijd een pionier geweest in het openstellen van zijn technologische infrastructuur. Door onze lineaire tv-inventarissen te koppelen aan de vraagbeheerinterface van Realytics, die de media-inkoop optimaliseert op basis van prestatiecriteria, opent RMB de wereld van lineaire tv voor digitale inkopers. Dit is een geweldige primeur, waarin Gamned! zijn wendbaarheid heeft getoond en aantoont dat RMB gelijk had om het tv-scherm open te stellen voor digitale spelers," zegt Valérie Janssens, directeur ontwikkeling, RMB.

"Net als in Frankrijk is Gamned! opnieuw een pionier op de Belgische markt. Het is de eerste digitale speler die via Adkymia een tv-campagne programmeert op de zenders van de RMB-groep. We zijn verheugd om onze samenwerking met Gamned! in België voort te zetten en dat Adkymia de deuren van het TV-medium zal openen voor een groter aantal Belgische adverteerders" besluit Guillaume Belmas, medeoprichter en CEO, Realytics | Adkymia.